Privacyverklaring

Privacyverklaring

Wij informeren u graag over de soorten gegevens die wij verwerken, de doelen van de verwerking, met wie wij de gegevens delen en welke rechten u heeft ten aanzien van uw eigen gegevens. In deze privacyverklaring wordt dit toegelicht. Indien u vragen heeft over de privacyverklaring, neem dan gerust contact met ons op.


Contactgegevens Unique Accountancy


Adres                                : IJskelderstraat 68, 5046 MP Tilburg

Telefoonnummer              : 06-46713353

E-mailadres                      : info@uniqueaccountancy.nl

Kvk-nummer                    : 73549878


Welke gegevens verwerken wij?


Wij verwerken (mogelijk) de volgende persoonsgegevens van u:

  • contactgegevens, zoals naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
  • leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, gezinssamenstelling;
  • gegevens met betrekking tot uw identiteitsbewijs;
  • gegevens over uw werk, inkomen en beroep;
  • gegevens over financiële situatie, bestaande financiële producten, vermogen en eventuele schulden;
  • mogelijk nog andere niet genoemde gegevens benodigd om onze dienstverlening aan u uit te kunnen voeren.


Indien u door ons gevraagde gegevens niet wilt / niet geeft, kan het zijn dat wij onze werkzaamheden niet kunnen uitvoeren en u niet van dienst kunnen zijn.


Wat is het doel van de verwerking van de gegevens?


Wij verwerken persoonsgegevens met als doel u volledig te ondersteunen bij de opdracht die u aan Unique Accountancy geeft met betrekking tot administratieve werkzaamheden, loonadministratie, accountancywerkzaamheden, fiscale werkzaamheden en advisering.


Persoonsgegevens worden onder andere gebruikt om contact op te nemen met de klant, de loonadministratie te verwerken en om fiscale aangiften te verzorgen. Klanten benaderen Unique Accountancy zelf met de vraag om bovengenoemde werkzaamheden uit te voeren, de verstrekking van persoonsgegevens is vrijwillig en doelbewust.


Wij hebben recht op de verwerking van de persoonsgegevens op basis van de volgende grondslagen:

  • toestemming van betrokken persoon/bedrijf (tekenen opdrachtvestiging);
  • gegevensverwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van de opdracht;
  • gegevensverwerking is noodzakelijk voor het nakomen van wettelijke verplichtingen.


Wanneer worden gegevens aan derden verstrekt?


De persoonsgegevens worden ontvangen door Unique Accountancy. Wij delen deze persoonsgegevens niet onnodig met derden. Dat mogen wij wel doen als u ons daarvoor toestemming heeft gegeven, als we daartoe verplicht zijn op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak, of als de verstrekking ten dienste staat van onze doeleinden van de verwerking van persoonsgegevens.


Externe partijen die de persoonsgegevens onder onze verantwoordelijkheid verwerken, doen dit uitsluitend voor doelen en onder voorwaarden die wij met hen hebben afgesproken. Dit wordt in schriftelijke overeenkomsten vastgelegd.


Hoe lang worden uw gegevens bewaard?


De persoonsgegevens worden door ons bewaard zolang de opdracht voortduurt. Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is om de doelen te realiseren. Wanneer er sprake is van verbreking van de overeenkomst worden de gegevens volgens de wettelijke bewaarplicht bewaard. Na deze termijn dragen wij zorg voor de verwijdering van de data en documenten.


Hoe worden uw gegevens beveiligd?


Wij hebben adequate, technische en organisatorische maatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beveiligen. Zo wordt alle data in een goed beveiligde cloud-omgeving opgeslagen en is de toegang tot de data beschermd.


Geautomatiseerde besluitvorming


Wij nemen geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of –systemen, zonder daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Unique Accountancy) tussen zit.


Rechten van betrokkenen en klachten(af)handeling – of klachtenbehandeling


U heeft het recht om de persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om de eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van de persoonsgegevens door ons en heeft u het recht op gegevens-overdraagbaarheid.


Dat betekend dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens waarover wordt beschikt in een computerbestand naar u of een ander, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdracht van de persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van de toestemming of bezwaar op de verwerking van de persoonsgegevens sturen naar info@uniqueaccountancy.nl. Wij reageren zo snel mogelijk op het verzoek.


Wij willen u er tevens op attenderen dat er de mogelijkheid is om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl


Cookies, of vergelijkbare technieken


Unique Accountancy gebruikt geen cookies of vergelijkbare technieken. Unique Accountancy gebruikt alleen gegevens die uitdrukkelijk en vrijwillig zijn verstrekt door personen die onze website bezoeken. Deze informatie wordt in een beveiligde omgeving opgeslagen en is slecht toegankelijk voor medewerkers binnen onze organisatie. Verkregen informatie wordt nummer aan derden verhuurd of verkocht.


Wijziging privacyverklaring


Unique Accountancy behoudt het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring.


Share by: